Friday, February 29, 2008

One more piece of heaven

Unele zile au talentul de a fi extrem de enervante si plictisitoare pana la un anumit punct. Si de acolo incolo ma uit in jur si ma astept sa-mi pice ceva in cap, pentru ca totul merge cum nu se poate mai bine. Si ca sa fie si o cireasa pe tort, Sex and the City movie o sa apara la sfarsitul lui mai. Bineinteles, o sa ma pun cat de repede in pat, pentru ca tocmai m-am declarat happy, si ceva nasol tot se mai poate intampla.
Mi-am bagat astazi ghearele prin cutia mea cu jurnale si scrisori. Mi-am amintit cu surprindere si groaza ca am scris versuri candva. Inca mai incerc sa reprim o parte din ele. Dar oricum, mi-am dat seama ca poti angaja un copil de generala sa scrie versuri de melodii, cam tot ce aud la radio e mult sub ceea ce scriam. Si in plus, am sute de pagini de jurnal. Multe teme la care ma intorc mereu, si chiar am fost curioasa sa vad cat de mult ma aseaman acum cu ceea ce ma visam sa fiu dupa 20 de ani, dar mai bine nu. Am citate frumoase din carti pe care le-am iubit la nebunie... din Zorba si On the Road si multe altele. Am scrisori pe care le stiam candva pe de rost si mesaje scrise pe coperti de colegii mei din liceu. Mi-am amintit de ce ma simt atat de batrana. Candva, ma simteam de parca traiesc intr-o saptamana mai multe decat altii intr-un an. Mi-am refuzat putine, si atunci am facut-o de dragul altora. E o cutie cu minuni, pe care sper ca nu a citit-o mama cat am fost plecata. E plina cu nopti nedormite, cu indignari absurde, cu povesti frumoase pe care nu le mai stiu spune. Acolo e ceea ce s-a luat pe banda adeziva de fiecare data cand a fost smulsa.
E ironic cum iti ies in cale povestile altora. In timp ce National Geographic difuza un documetar despre locurile sfinte ale crestinilor, evreilor si musulmanilor din Ierusalim, si despre cum, dupa secole de violenta, impart acest oras, pe CNN se discuta conflictul israeliano-palestinian din Gaza. Dincolo de noi este o lume intreaga, in care viata adevarata se desfasoara in timp ce noi ne facem rodul prin rutina de toate zilele.

No comments: